تعمیر کیلومتر شمار لکسوس GS

تعمیر کیلومتر شمار لکسوس GS

تعمیر کیلومتر شمار لکسوس GS – تعمیر کیلومتر شمار انواع خودرو ها نظیر :  بنز ، تویوتا ، هیوندا ، پورشه و … در مرکز تخصصی دیجی برد صورت می پذیرد.

کیلومتر شمار

واژه کیلومتر شمارodometer از دو کلمه یونانی به معنای مسیر و اندازه گیری گرفته شده است. کیلومتر شمار ، مسافت پیموده شده یک وسیله نقلیه را اندازه گیری می کند که معمولا در قسمت سرعت سنج نصب می شود. در اکثر خودرو های امروزی کیلومتر شمار به صورت الکترونیکی می باشد که از یک سنسور و مدار الکتریکی استفاده می کند.

کیلومتر شمار جزء جدا ناپذیر در هر وسیله نقلیه می باشد . صفحه کیلومتر شمار اطلاعات جامعی از وضعیت خودرو نظیر : دمای موتور ، درب ها ، ترمز ، میزان بنزین باک ، سرعت ، دور موتور و … ارائه می دهد.

در کیلومتر شمار های الکترونیکی، مانند کیلومتر های مکانیکی، از دنده خاصی برای تغییر شمارش مشاهده شده روی داشبورد و یک حسگر مغناطیسی جایگزین کابل درایو استفاده می شود تا چرخش دنده را در گیربکس ردیابی کند. سیم‌ ها سیگنال به‌ دست‌ آمده را به رایانه داخلی خودرو هدایت می‌ کنند که داده‌ ها را به تعداد مسافت پیموده شده تفسیر و تبدیل می‌ کند.

مسافت پیموده شده خودرو بر اساس پالس هایی که توسط ECU به کیلومتر شمار ارسال می کند محاسبه می گردد. هر پالس در اثر چرخش کامل لاستیک خودرو ایجاد می شود و کیلومتر شمار مسافت را بر اساس این پالس ها و اندازه لاستیک های خودرو محاسبه می کند تا بتواند تخمین دقیق تری از مسافت طی شده خودرو داشته باشد.

کیلومتر شمار های الکترونیکی به دلیل دقت بهتر، برتری بیشتری نسبت به کیلومتر شمار های مکانیکی دارند. از آنجایی که آنها به راحتی قابل دستکاری نیستند، معمولاً شمارش دقیق مسافت پیموده شده خودرو را ارائه می دهند. کیلومتر شمار الکترونیکی دیجیتال خرید خودرو را برای دارندگان خودروهای بالقوه با توجه به وسایل نقلیه دست دوم ایمن می کند.

نحوه عملکرد کیلومتر شمار

امروزه اکثر کیلومتر شمار ها با ثبت چرخش چرخ کار می کنند. سپس مسافت طی شده با ضرب تعداد چرخش چرخ در دور تایر محاسبه می شود. دور تایر (دایره) از ضرب قطر تایر در عدد پی (۳.۱۴۱۶) به دست می آید.

معرفی خودرو لکسوس GS

خودرو لکسوس GS250 ، در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شد. این خودرو مجهز به ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپه و حجم موتور ۲۴۹۹ سی سی  از نوع دیفرانسیل عقب می باشد.

GS250 ، حداکثر قدرت معادل ۲۰۷ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۵۴ نیوتون متر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه دارد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ را در مدت زمان ۸.۶ ثانیه طی می کند

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *